[SPORT] Sirius mot Dalkurd titta på matchen 25 guovvamánu 2023
Alla kurdiska spelare drömmer om att spela för det här laget. Jag hoppas att jag kan göra ett bra jobb för Dalkurd, förklarar Farhan Shakor. — Det här är en ny utmaning för mig, men jag är väldigt glad över att spela för Dalkurd, som bär dessa färger och är en stolthet för alla kurder, berättar Haron Ahmed. Båda spelarna har skrivit på tvåårskontrakt med Dalkurd. I dagsläget väntar de på att kunna ansluta till Dalkurd, men Corona-pandemin har försenat detta.
Dalkurds sportchef Gazmend Bahtiri är nöjd med att ha fått in ytterligare en pusselbit i truppbygget. — Vi är jättenöjda med att få in John. Han kommer att komplettera vårt försvar och han har egenskaper som kommer att hjälpa oss mycket. I John får vi en spelande mittback, som kommer att komma väl till hands i sättet vi vill spela fotboll. Vi tror och hoppas att vi kommer få ut det mesta av hans kvalitéer hos oss, säger Bahtiri. VÄLKOMNA TILL DALKURD, HARON AHMED ZUBAIR OCHFARHAN SHAKOR TAWFEEQ Två nya spelare klara för Dalkurd.
Jag fick en väldigt god känsla efter att ha träffat tränaren och jag har sett en del matcher och tycker om vad jag har sett. Så jag tror att det kan bli en lyckosam säsong för oss, säger Offia. Dalkurds sportchef Gazmend Bahtiri är tillfreds med att ha fått på plats ytterligare en pusselbit i lagbygget. — Vi är mycket nöjda med att få in Henry till laget. Han har intressanta egenskaper som spelare som kommer att hjälpa oss väldigt mycket i vårt spel. Henry är en tempostark och explosiv spelare, som är duktig såväl i djupled som felvänd och kommer att göra oss giftigare offensivt. Vi är övertygade om att Henry kan fortsätta växa som fotbollsspelare i vår miljö, säger Bahtiri. VÄLKOMMEN TILL DALKURD, ARASH MOTARAGHEBJAFARPOUR Den 17-åriga yttermittfältaren har skrivit på ett A-lagskontrakt.
Fotboll från Edsborgs IP där FC Trollhättan ställs mot BK Häcken i den andra omgången i Svenska Cupens gruppspel. Norrby IF - Hammarby IF8 timTillgänglig till lör 4 mars 11:55Fotboll från Borås Arena där Norrby IF ställs mot Hammarby IF i den andra omgången i Svenska Cupens gruppspel. Fotboll från Borås Arena där Norrby IF ställs mot Hammarby IF i den andra omgången i Svenska Cupens gruppspel. Oskarshamns AIK - Mjällby AIF8 timTillgänglig till lör 4 mars 13:55Fotboll från Arena Oskarshamn där Oskarshamns AIK ställs mot Mjällby AIF i den andra omgången i Svenska Cupens gruppspel.
Han har landslagsmeriter för Irak (2 landskamper) men har även meriter från ungdomslandslagen och han representerade bland annat Irak i U20-VM 2013. Farhan Shakor har representerat klubbar som Sulaymaniyah FC, Erbil SC, Al-Zawraa och Naft Al-Wasat, samtliga i den irakiska ligan. — Jag är väldigt glad över att få spela för Dalkurd.
IK Sirius - Dalkurd FFGIF Sundsvall - IK Brage8 timTillgänglig till lör 4 mars 11:55Fotboll från Nordichallen där GIF Sundsvall ställs mot IK Brage i den andra omgången i Svenska Cupens gruppspel. Fotboll från Nordichallen där GIF Sundsvall ställs mot IK Brage i den andra omgången i Svenska Cupens gruppspel. FC Trollhättan - BK Häcken8 timTillgänglig till lör 4 mars 11:55Fotboll från Edsborgs IP där FC Trollhättan ställs mot BK Häcken i den andra omgången i Svenska Cupens gruppspel.
Den 17-åriga yttermittfältaren Arash Motaraghebjafarpour lyfts upp från vår samarbetsförening Uppsala-Kurd FK och har skrivit på ett A-lagskontrakt med Dalkurd. Motaraghebjafarpour, som varit med och tränat med A-laget och känt på A-lagsfotboll ända sedan förra året, har skrivit på ett treårskontrakt med Dalkurd.
Han har dock inte spelat mittback hela karriären utan har hållit till högre upp i banan. — Jag har spelat på flera olika positioner tidigare i karriären, bland annat som central mittfältare, som offensiv mittfältare och som yttermittfältare. Det här är min tredje säsong som mittback och jag trivs bra här, berättar Stenberg. Efter en fin fjolårssäsong i division 1 har det funnits intresse från flera klubbar högre upp i seriesystemet och Stenberg förklarar att han är glad över att få visa upp sina kvalitéer i Superettan. — Det känns otroligt spännande. Jag har haft en god dialog med Gazmend och Paul och det känns riktigt bra. Jag tycker vi har en spännande trupp med många unga och hungriga spelare men också med en hel del rutin så det ser bra ut, säger Stenberg.
Förhoppningen är att kunna spela matchen längre fram i tiden, när det blir möjligt. Det betyder att i dagsläget finns inga träningsmatcher inplanerade för A-laget, men vi återkommer naturligtvis när det blir förändringar på den fronten. VÄLKOMMEN TILL DALKURD, HENRY OFFIA Den 20-åriga anfallaren har skrivit på ett tvåårskontrakt.
— Jag hoppas att säsongen blir ett glädjeämne för Dalkurd-fansen och att vi kan ta klivet upp i Allsvenskan igen. För min egen del hoppas jag att det blir en bra säsong och att jag kan bidra till laget, säger Haron Ahmed. Haron Ahmed är en central mittfältare som tycker om att styra spelet från mittfältet och trivs bäst i en spelfördelande roll. Han har representerat Duhok FC i fyra säsonger och har spelat såväl i den irakiska ligan men också i den kurdiska ligan. Farhan Shakor är en anfallare som kan spela såväl som spets men också som släpande anfallare.
VÄLKOMMEN TILL DALKURD, ARASH MOTARAGHEBJAFARPOUR Den 17-åriga yttermittfältaren Arash Motaraghebjafarpour lyfts upp från vår samarbetsförening Uppsala-Kurd FK och har skrivit på ett A-lagskontrakt med Dalkurd. — Det känns väldigt bra, jag är väldigt glad över att ha skrivit på för A-laget, säger Motaraghebjafarpour. Arash Motaraghebjafarpour beskriver sig själv som en snabb och uthållig spelare, som är villig att jobba hårt för laget. Han spelade 16 matcher för Uppsala-Kurd under fjolårssäsongen och gjorde två mål. Han var även uttagen till Dalkurds bortamatch mot Halmstad BK i Superettan, men fick inte göra sin Superettan-debut då.
Stenberg kommer närmast från division 1-klubben Karlstad BK, där han spelade 17 matcher under fjolåret. VÄLKOMMEN TILL DALKURD, JOHN STENBERG Den 27-åriga försvararen John Stenberg är klar för Dalkurd. — Det känns väldigt bra att vara här. Jag är stolt över mig själv och jag är tacksam över att ha fått den här möjligheten, säger Stenberg i en första kommentar. John Stenberg inledde sin fotbollskarriär i skånska Bjärreds IF. I tonåren flyttade han till Dalsland och Åmål där han började spela fotboll i stadens lokala lag IFK Åmål.
Herr: SIF - IK Sirius, inför torsdagsmatchenSIF - IK Sirius i Svenska Cupen, torsdag 1/9 kl. 19:00 Återigen vill vi uppmana till förköp till matchen, speciellt ni som vill ha och välja bra sittplatsbiljetter. Risken är annars stor att ni får köa vid ankomst. Om du köper sittplatsbiljett på arenan blir du tilldelad en plats utan att kunna välja. Köp din matchbilett via denna länk.
Livesport: IK Sirius - resultat, matcher, IK Sirius - Dalkurd FF liveIK Sirius resultat och matcher på Livesport. com. Den här sidan är om IK Sirius, (Fotboll/Sverige). Om du söker resultat för ett annat lag med namnet IK Sirius, välj din sport i toppmenyn eller i kategorin (land) till vänster. Följ IK Sirius livescore, slutresultat, matcher och matchdetaljer! Kommande matcher: 25. 02. IK Sirius - Dalkurd FF, 04.
Inför säsongen 2015 flyttade han till Carlstad United, efter att ha stått för elva mål i IFK Åmål säsongen dessförinnan. Efter tre säsonger i Carlstad United gjorde han den korta flytten till lokalrivalen Karlstad BK inför 2018 och spenderade två säsonger i division 1-klubben. Stenberg beskriver sig själv som en offensivt lagt och spelande mittback, som tycker om att sköta uppspel med sin vänsterfot.
Dalkurd FF
Herr: SIF - IK Sirius, inför torsdagsmatchen - Sandvikens IF
resultat, matcher, IK Sirius - Dalkurd FF live - Livesport.com
Den 20-åriga anfallaren Henry Offia är klar för Dalkurd. Han ansluter närmast från IK Sirius där han spelade åtta matcher i Allsvenskan under fjolåret. Offia, som kan spela på samtliga offensiva positioner, har skrivit på ett tvåårskontrakt med Dalkurd. VÄLKOMMEN TILL DALKURD, HENRY OFFIA Den 20-åriga anfallaren Henry Offia är klar för Dalkurd. — Det känns väldigt bra att komma till Dalkurd. Jag hoppas kunna göra det bra här och jag hoppas kunna utvecklas ännu mer som fotbollsspelare här, säger Offia.
Båda spelarna kommer att ansluta till klubben så snart möjlighet ges. Dalkurds sportchef Gazmend Bahtiri är nöjd med att ha fått in förstärkning till truppen. — Vi är väldigt glada över att Haron och Farhan ansluter till oss. Det är två väldigt duktiga spelare, som vi har scoutat väl och som kommer att bidra med internationell rutin på positioner där vi behöver extra konkurrens. Det är extra kul att det är två kurdiska spelare som ansluter till oss. Vi tror och hoppas att Haron och Farhan kommer att ha en bra och lyckosam tid här i Dalkurd, säger Bahtiri.
IK Sirius - Dalkurd FF live resultat, H2H och uppställningar
IK Sirius – Dalkurd FF - Streama sport